Jag gräver fortfarande i städfrågan. Jag försöker förstå hur det plötsligt kan komma ett handdiskmedel som marknadsför sig som "ett mini-spa för händerna". Hur kunde städning få sin nya wellnessstämpel? Hallå, det är diskmedel alltså?
Dels handlar det säkert om ett gammalt arv, sedan hemmafru-eran. Av en slump upptäcker jag en nästan identisk annons i tidningen Husmodern, anno 1969... Men vad mer?
P.S Den här bloggen är of course reklamfri. Ni kan köpa det här diskmedlet om ni vill. Jag får inga pix för det vare sig hit eller dit. Det är säkert ett mycket bra diskmedel, men vilken otroligt fånig reklam alltså. Är det verkligen så här lätt att lura kvinnor? Vad kommer härnäst? Dammsugare med inbyggda vikter som ger dig överarmar som Madonna?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar