torsdag 26 maj 2011

Balkanbrud 1 och 2 (med attityd)


Jag älskar den här bilden!
Har stora (och än så länge hemliga) planer för hur den ska kunna förgylla mitt liv ytterligare. Men först den lilla fina historien om hur den kom in i mitt liv.

Min mormor, som ju gick bort för några månader sedan, hade en diger samling diabilder från alla sina resor, som på 60-talet ofta gick till gamla öst. Det föll på min lott att gå igenom alla dessa hundratals magasin (jag skojar inte, det var flyttkartonger...)för ett tag sedan, för att se vilka släktbilder som skulle sparas på annat sätt.
Det var mycket hus, solnedgångar, vyer och annat som ärligt talat bara mest gjorde eftervärlden lite trött.
Men så plötsligt - mormor och hennes resesällskap stöter tydligen ihop med ett folkdanslag, någonstans på balkans slätter.
I laget fanns också den här kvinnan.

Jag har också några väldigt roliga bilder på flygvärdinnor, som jag tror jag får visa någon annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar